Elke maand zetten we 2 leden van onze club in de kijker met 9 vragen over golf. Deze keer moeder en zoon: Monique Beaumont en Jean-Paul Wagemans.

Monique: Sinds 1972 golf ik. Begonnen in Wittem en sinds 1977 in Houthalen. Toen de kinderen kwamen ben ik gestopt met spelen. In 2017 ben ik gestopt met werken en heeft Jean-Paul me overgehaald om weer te komen golfen en dan bij Lanaken.

Jean-Paul: Ik heb in mijn I-golf account gekeken en blijkbaar ben ik reeds in 2007 begonnen met golfen, dat was in Spiegelven. Tijdens de eerste golfjaren nam voetbal nog de bovenhand, naarmate ik meer op de bank moest plaatsnemen ben ik mijn focus gaan verleggen naar golf. Het waren zeer mooie beginjaren bij Spiegelven, een leuke connectie tussen de Young Adults. Een prachtige bosbaan.

Monique: Mijn beste golf herinnering is de Wagemans familiecup.  Elk jaar werd er op een andere club de wedstrijd gespeeld (zaterdag en zondag 2×18 holes). Zo hebben we dat gedaan in Frankrijk, Duitsland en de VK.

Jean-Paul: De mooiste herinnering heb ik 1,2,3 niet voor de hand. Er zijn er natuurlijk wel verschillende maar er springt niet echt eentje  bovenuit. De minst mooiste herinnering is resoluut mijn waardeloze play-off hole in Tielt-Winge tijdens de interclubs 2018.  Slecht, triest en dom.

Monique: De mooiste hole bij GCL vind ik hole 8 (ver naar beneden slaan) en voor de Limburg course eveneens hole 8 vanwege de prachtige bomen en nu de nieuwe resorthuizen ernaast.

Jean-Paul: De signature hole van GCL is hole 15. Bekijk deze slingerende hole tijdens zonsondergang maar eens van green naar teebox, subliem!  Verhoogde green, riet, vijver, glooiende lage of hoge fairways, semi- rough, roodzwenk gras, top.

Monique: Nog niet op andere banen gespeld maar laatst met Jean-Paul in Houthalen gespeeld en ik vond de baan er heel mooi.

Jean-Paul: La Tournette, the American Course. Wat een prachtige baan met iconische Par 3’s door geweldige waterhindernissen.  De beste lus van 6 holes is echter wel Royal Oostende, de enige echte duinenholes van het land.  Belgische traditiebaan, sjiek maar een zeer relaxe sfeer.

Monique: In mijn beginperiode wel in het buitenland gespeeld, zo ook Japan in combinatie met zakenreis en verschillende Europese banen, maar nu moet ik een antwoord schuldig blijven.

Jean-Paul: Hardelot – les Pins. Een uiterst eerlijke maar ook moeilijke baan. Een duidelijk voorbeeld dat je als golfer uiteindelijk meer tegen de baan speelt dan tegen jezelf.

Hardelot

Monique: 4-ball spelen met Jean-Paul en nog wat leden van de Wagemans familie. Dankzij hen heb ik het golf spel geleerd.

Jean-Paul: Moe Norman, Old Tom Morris en Paige Spinarac. Moe en Old Tom zijn mijn golf goeroes!  Na de 18de green neem ik wel meteen afscheid van beide heren zodat ik met Paige op een gemoedelijk wijze naar hole 19 kan gaan.

Monique: Ik zou nog eens willen spelen in Hardelot Frankrijk.

Paige Spiranac met driver

Jean-Paul: Augusta National, het zal helaas wel bij een droom blijven

Monique: Mijn beste club is mijn driver. Bijna altijd goed raak!

Jean-Paul: momenteel mijn driver,  welke club is het over 2 weken?

Monique: Ik wil gewoon gezellig en goed spelen, en mijn handicap van 23.2, vasthouden dan ben ik een tevreden mens.

Jean-Paul: Single Handicap, dat zit er zeker in. Dit jaar had ik het voornemen om eindelijk alle zondag club wedstrijden te spelen, damm you Covid-19.